http://www.vicfirth.com/
http://www.hallvad.cz
http://www.3dmx.cz/


PROČ UČITELE?
Hrát a cvičit bez učitele je samozřejmě možné, ale nese to sebou velká rizika. S učitelem se vyvaruješ zlozvykům a nezaneseš si do hraní nešvary, které se špatně odbourávají a časem mohou způsobit velké komplikace. Komplikace herní, ale v mnohých případech i zdravotní. U bubeníků se často vyskytuje namožení svalových úponů a zánět šlach horních končetin, čemuž přispívá špatná technika.


- Máš spoustu instruktážních videí podle kterých cvičíš? Tak na co učitel? Některá videa jsou opravdu fantastická a jsou úžasnou pomůckou. Ovšem je i spousta takových (především některá z internetu), která jsou jemně řečeno diskutabilní. Před některými bych vyloženě varoval. Hlavně každé video má jeden obrovský nedostatek. Na videu kolega bubeník rozebere danou problematiku, ukáže jak krásně a lehce to jde jemu a tím to končí. Dál už nemá šanci se zaobírat tím, jakým způsobem se s konkrétním problémem potýkáš ty. Jak se k tomu stavíš, kde děláš případnou chybu, proč to jemu jde a tobě ne. Neukáže Ti kde je případné úskalí u tebe a jak konkrétně a nejlépe zdoláš problém ty. Prostě video se s tebou nepiplá.


- Učitel tě opraví ihned. Třeba hned když za buben špatně usedáš. Jednoduše zásadní chyby vidí a odstraňuje okamžitě. 

Někdy dříve než stačí vzniknout.


- Žádný učitel tě nenechá jít dál, když máš zásadní problém. Nad drobností přimhouří oko a povznese se nad ní, ale na fatální chyby upozorňuje a okamžitě je řeší. Prostě dokáže rozlišit co je momentální chybička, která se už příště nevyskytne a co

chyba, kterou je nutné opravit.


- Učitel tě naučí o nástroji, o cvičení a hraní přemýšlet. Tím se ti otvírají nové obzory a možnosti.

- Ukáže ti cestu jak cvičit, aby jsi necvičil zbytečně. Naučí tě správné návyky.


- Nenechá tě cvičit nesmysly. (Je přirozené, ale zároveň zbytečné, že člověka baví cvičit a hrát stále dokola to, co mu 

již jde a ovládá.)


- Máš jistý řád. To je pro mnoho lidí důležitý a zásadní aspekt.


- Nejde jenom o bubnování. Povídáním se dá mnohé naučit i pochytit a je to dobrý způsob jak nasbírat zkušenosti.


- Diskuze je tedy důležitá součást výuky. Stejně důležitá, jako celé hraní. Ale přílišné teoretizování, může být na druhou stranu zavádějící a zbytečné. Při hraní na jevišti či pódiu platí víc než kde jinde: "Kecy nemají cenu, důležitý jsou činy". 

Zkrátka co neuhraješ to neukecáš.


- Každopádně se bez zkušeného dohledu ochuzuješ o spoustu času. Objevuješ a prošlapáváš cestičky, které jsou už dávno objeveny a prošlapány. Tím promrháváš čas a energii, kterou jsi mohl vynaložit lépe a cíleněji, čímž by tvůj 

postup a zdokonalování bylo rychlejší.


- Učitel se hodí pro Tvůj dobrý pocit, který je obzvlášť v začátcích důležitý. Pocit, že na to nejsi sám. Že se máš na koho obrátit a s kým se poradit. Když to nejde a máš pocit zmaru, tak je tu ještě učitel. Třeba ví jak na to a třeba Ti ukáže nějaký fígl a nebo jak si poradit. Prostě dobrý učitel tě nenechá ustrnout a dokáže tě i psychicky podpořit.


- Je jenom hrstka špičkových muzikantů kteří se takzvaně vypiplali sami. Převážná většina všech kteří v muzice něco dokázali začínala pod dohledem. Pokud učitel nestačí a žákovi již nic nepřináší dá se přejít k jinému, ale ať to s hraním myslíš vážně, nebo si chceš jenom tak zabubnovat, je dobrý učitel rozhodně přínos. Zkrátka odborný dohled je nutný alespoň do doby kdy je žák (hráč) schopen se sám kontrolovat, ovládat, opravovat, ví jak správně cvičit a kam se dál ubírat.


- Naopak je naivní myslet si "Učitel mě to musí naučit, vždyť je to jeho řemeslo". Míru nadání nemůže ovlivnit ani žák, ani učitel a za přístup k nástroji a osobní disciplínu si ručí každý sám za sebe. Na druhou stranu je pro učitele velice pohodlné vymlouvat se na žákovu nepřipravenost a neschopnost. Žák by se měl na nástroj těšit. To je zásadní předpoklad pro jeho úspěšný vývoj a tento aspekt může z velké míry učitel ovlivnit. Bez trpělivosti ze strany žáka ale i učitele to zkrátka nejde.



Důvodů proč hra na nástroj pod vedením dobrého učitele je mnoho a dalo by se ve výčtu pokračovat. I na toto téma hovoří ve svém rozhovoru skvělý a v současnosti populární bubeník Miloš Meier. ROZHOVOR 

Neodpustím si dodat ještě jeden moment, který je podle mého názoru zásadní. Je to vztah mezi žákem a učitelem.

Jsem přesvědčen, že dobrý, nejlépe kamarádský ale oboustranně uctivý vztah je ideální předpoklad pro žákův úspěšný 

vývoj a postup. A

o to v Drum/Help běží.


NO A TAK VZHŮRU DO LIDUŠKY!!! A NEBO NETŘEBA NIKAM CHODIT. JE TO JEŠTĚ JEDNODUŠŠÍ. POKUD JSI 

ROZHODNUT, DRUM/HELP JE ŘEŠENÍ. STAČÍ MNE JAKKOLIV KONTAKTOVAT. VŠE DOMLUVÍME.


Pokud jsi ze Žamberka nebo jeho okolí, můžeme samozřejmě bubnovat osobně.


ZPĚT